Wednesday 12 September 2012

5 Jenis Minuman Singkir Racun Dalam Badan




Proses detoks diperlukan oleh tubuh bagi mengurangi atau mengeluarkan kadar racun melalui air kencing.Selain makanan sihat,ternyata terdapat beberapa jenis minuman yang dapat membantu tubuh untuk memaksimumkan kerja-kerja detoksifikasi.....

1.Air Putih
Merupakan pilihan terbaik yang mampu membersihkan sistem pencernaan dengan cara menghilangkan racun dan sisa-sisa makanan yang terkumpul di usus.

2.Air Kelapa
Air kelapa memiliki khasiat untuk mengusir virus mahupun bakteria di dalam saluran pencernaan.Selain itu,rajin minum air kelapa akan meningkatkan imunisasi tubuh serta memelihara tubuh agar kekal terhidrasi.

3.Jus Labu
Dipercayai dapat mengurangi kadar keasidan perut danmasalah pencernaan.

4.Teh Hijau
Merupakan antioksidan semulajadi yang mengandungi polifenal yang berkhasiat mengatur kadar glukosa dalam darah.Polifenol membantu menghalang pergerakan glukosa ke dalam sel-sel lemak dan dapat mencegah lemak masuk dalam aliran darah.

5.Jus Limau
Limau atau oren adalah sumber vitamin C yang berkhasiat.Buah ini kaya dengan flavonoid,antioksidan yang menjaga sistem kekebalan tubuh manusia dari serangan penyakit dengan cara melawan kuman dan bakteria penyebab penyakit

No comments:

Post a Comment